~siLa2 Lah tiNggALkAn jEjAK aNdA~

Tuesday, March 22, 2011

~aDaKaH aNdA sUdAh bELaJaR~

Saya belajar
bahawa saya x dpt memaksa org lain
mencintai saya
saya hanya dpt melakukan sesuatu
utk org yg saya cintai…

Saya belajar
bahawa perlu waktu btahun2
utk membina kepercayaan & hanya
bbrp detik saja utk menghancurkannya….

Saya belajar
bahawa sahabat tbaik bersama saya
dapat m’lakukan byk hal & kami
selalu memiliki waktu terbaik…

Saya belajar
bahawa org yg saya kira
adalah org yg jahat
justeru adalah org yg membangkitkan
Semangat hidup saya kembali serta
org yg begitu mengambil perhatian pd saya…

Saya belajar
bahawa pershbtn sejati sentiasa bertumbuh
walau dipisahkan oleh jarak yg jauh
bbrp diantaranya melahirkan cinta sejati….

Saya belajar
bahawa jika seseorg x menunjukkan perhatian
seperti yg saya inginkan
bukan bererti bahawa dia x mecintai saya…

Saya belajar
bahawa sebaik2nya pasangan itu
mereka pasti pernah m’lukai perasaan saya
& utk itu saya harus memaafkannya….

Saya belajar
bahawa saya harus belajar m’maafkan diri sendiri
& org lain…
kalau x mahu d’kuasai perasaan
bersalah terus menerus…

Saya belajar
bahawa lingkungan dapat mempengaruhi peribadi saya
tapi saya harus bertanggungjawab
utk apa yg saya telah lakukan

Saya belajar
bahawa dua manusia dpt melihat sebuah benda
tp kdg dr sudut pndgn yg berbeza..

Saya belajar bahawa saya punya hak utk marah
tetapi itu bukan bererti
saya harus benci & blaku bengis…

Saya belajar
bahawa kata2 manis tanpa tindakan
adalah saat perpisahan dgn org
yg sy cintai..

Saya belajar
bahawa org2 yang saya kasihi
justeru sering diambil segera dari
kehidupan saya…

SELAMAT BELAJAR, SEMOGA ANDA SEDAR…!!!!
LOVE DOESN’T MAKE THE WORLD GO ROUND,
LOVE IS WHAT MAKES THE RIDE WORTH WHILE,

No comments:

Post a Comment